asliberry

Yoga Röportajları - Bade Gül Kılınç

·       Yoga'yı önce asanalarla mı, meditasyonla mı tanıdınız?

     Yoga asana çalışmaya, önceden de meditasyon yapardım, asana çalışmamla meditasyonum beraber büyümeye başladı, derinleşti.

Yoga'ya nasıl başladınız? (Örnek: Bir tavsiye, bir arkadaş, bir ilişki, bir tesadüf, bir sağlık problemi, ruhsal bir arayış, kilo kontrolü...)

Kuraldışı Eğitim Danışmanlık eğitmeni Nil Gün'ün içimdeki yogayı fark edip bana dillendirmesi ile.

Yoga'ya evde kendi kendinize mi, bir eğitmenle mi başladınız?

Bir eğitmen ile başladım.

İlk denemenizden sonra sizi ikinci defa yoga yapmaya ve devam etmeye sürükleyen duygu ve düşünceler nelerdi?

Düşünceden çok bir iç dinamik, his, adını bilmediğim yönlendirme beni tekrar yogaya getirdi.

Yoga sözcüğünü ilk duyduğunuzda anladığınızla, bugün yaşadığınız yogadan anladıklarınız arasındaki farklar nelerdir?

İlk anlamını duyunca, etkilendim, şahhaneeeeymiş dedim. Yaşarken yoga uygulamam derinleştikçe, anlamını çok da anlamamışım fark ettim. Bu anlayış an an derinleşen, yaklaşan bir içsel uyanış kanımca, hala araştırma içindeyim, kendini bana açacağı ana dek...

Yoga yapmaya başladıktan sonra yaşamınızda meydana gelen zihinsel/ruhsal/fiziksel değişiklikler nelerdir?

Kendimi anlamaya açıldım, kendimle ilişkimi fark etmeye, bedenimle hislerimle yakınlık kurmaya, saygı duymaya adım attım. Kendimle olan ilişkimin sadeleşip dürüstleşmesi tüm ilişkilerime yansıyor.

Yoga’nın sizi en çok şaşırtan tarafı nedir?

Şimdi burada olması. Çok basit ve ama kolay değil. Gidilecek bir yer zaman yok, değişmesi gereken sana eklenmesi gereken bir şey yok. Yaşam anda seninle ifade buluyor. Uzaklarda bir yerlerde değil kurtuluş, çabayı bırak ve şu an olana açıl. Bitti. Şaşırtıcı değil mi?

Kendi yoga yolculuğunuzla ilgili en büyük hayaliniz nedir?

Hayalimin olmaması

Yoga eğitmeni olmaya karar verdiğinizde kaç yıldır yoga yapıyordunuz?

Bir yıldır.

Sizce Yoga evde mi, bir yoga merkezinde mi, bir spor merkezinde mi yapılmalı? Her üçünün de olabileceğini düşünüyorsanız, yararlılık sıralamasına göre açıklayınız.

Her üçü de olabilir, zaten zamanla kendi uygulaman derinleştikçe kendi kendine yoga içinde olmaya doğru evriliyor süreç bazılarımızda. Sıralama yapmak gerekirse, ilk başlangıç için yoga merkezi, spor merkezi, ev.

İlk öğrencinizi/öğrencilerinizi ve ilk dersinizi hatırlıyor musunuz? O güne dönerek yaşadıklarınızı anlatır mısınız?

Deli gibi heyecanlanmıştım. Ne nefesimi ne bedeni hissedebiliyordum. Hocamdan öğrendiklerimi şaşırmadan ve onun gibi anlatmaya gayret ediyordum. Çokça da keyif alıp, şükranla dolmuştum.

Verdiğiniz derslerde en çok hangi yoga uygulamalarına yer veriyorsunuz? (Asanalar, pranayama çalışmaları, kriyalar, bandhalar, meditasyon çalışmaları) 

Meditasyon, asana, nefes

Battaniye, yastık, kemer, yoga blokları gibi malzemelerin kullanımını destekliyor musunuz?

Kesinlikle destekliyorum.

Gözlemlediğiniz kadarıyla öğrencilerinizin yogaya başlama sebepleri nelerdir?

Kimisi fiziksel rahatsızlık, kimisi ruhsal arayış, kimisi güzellik, kimisi daha tadında ve farkında bir yaşam, kimisi gençlik, kimisi kendiliğinden başlayıp -ayakları gidivermiş stüdyoya- derste yaşadığı içsel parlamayı tekrar yaşayabilmek için...Ve ne iyi ki hepsi de var yogada:)

Size göre ülkemizde evde veya bir merkezde yogaya başladıktan sonra sürdürememenin sebepleri nelerdir?(Örnek: Öğrencinin kendisinden kaynaklanan öz disiplin sorunları, bilgi eksikliği, maddiyat, eğitimcinin yetersizliği, yoganın tanımıyla ilgili net olmayan ifadeler, yoga hakkındaki bilgi eksikliği...)

Hepsi ve hiçbiri. Hiç biri, çünkü yoga hayatında olacaksa olur, olmayacaksa bir şekilde uzaklaşırsın.

Ülkemizde Yoganın daha geniş kitlelere ulaşması için neler yapılması gerektiğini düşünüyorsunuz?

Yazılı ve görsel medya kullanılabilir, ücretsiz doğada ve belirlenen alanlarda toplu yoga tanıtım dersleri olabilir.

Yoga eğitimlerinin ülkemizin koşulları için pahalı olduğunu düşünüyor musunuz?

Bazılarına göre evet, bazılarına göre hayır. Benim için pahalı:)

Sizce yoganın yurt dışında (ABD ve Avrupa) ülkemize göre çok daha yaygın olmasının sebepleri nelerdir? (Örnek: Eğitim, tanıtım, ulaşılabilirlik, çalışma koşulları, gelir seviyesi, din kültürü, bedensel kültür, spor kültürü, moda vs)

Daha erken yoganın onlara gelmesi ve popülerleşmesi, çok fazla stüdyo ve uygun fiyata ders var. Sanırım bedensel güzellik arayışının artmış olması da olabilir. Bilemedim.

Yurtiçi/Yurtdışı Yoga tatilleri hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Yoga tatilleri, doğanın içinde belli bir süre yogayla derinleşmek ve daha iyi hissedebilmek için şahhane fırsatlar.

Çocuk, ileri yaş, hamile ve terapi yogası hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Yoga herkes için ve her yaşa, sağlığa, içsel alana göre bir yoga tarzı var, yoga tek olsa da:)

Türkiye'de yoganın gelişimine katkıda bulunduğunu düşündüğünüz eğitmenleri belirtebilir misiniz?

Zeynep Aksoy, Mey Elbi, Zeynep Çelen, Cag Rical Gürle

Her yoga eğitmeninin, hatta yoga yapan herkesin mutlaka okuması gerektiğini düşündüğünüz kitaplar nelerdir?

Yoga Sutralar, BhagavadGita, Hatha Yoga Pradipika, Duygusal beden üzerine kitaplar, kendi içindeki kitabı okumayı öğrenmek de yeterli aslında.

Her gün evde sadece 10 dakikalık bir yoga uygulaması için mutlaka yapılmasını önereceğiniz, çok önemli bulduğunuz asanalar hangileridir?

Ne içinden gelirse, duyarlı ve hassas ve nefes farkındalığında.

Son olarak eğitim verdiğiniz merkezin adını, semtini, telefonla iletişim bilgilerinizi ve varsa blog veya internet sitesi bilgilerinizi paylaşır mısınız? 

Cihangir Yoga, Kabataş Fındıklı-www.cihangiryoga.com


Asliberry'nin Notları:
Kuraldışı TV bağlantısından Bade Gül Kılınç'ın yoga videolarına ulaşabilirsiniz. 
Ben yoga videolarına çok meraklıyım. Öğretme amaçlı olan stüdyo çekimlerini de, yoga sınıflarındaki gerçek dersler sırasında yapılmış video çekimlerini de ve hatta hiç de profesyonel olmayan ev çekimlerini de ilgiyle izlerim. Bilirim ki her birinde benim için mutlaka bir şeyler vardır.Kuraldışı demişken Nil Gün'ü anmadan geçmek istemiyorum. Nil Gün'ün kitaplarını 2007 yılında okumaya başladım. Nil Gün düşünce hatalarımı fark etmemi, dikkatimi dış dünyadan iç dünyama çevirmemi sağlayan kişidir. Öyle ki yaşamımı Nil Gün öncesi ve sonrası diye ikiye ayırabilirim. Bende öyle derin bir farkındalık yaratmıştır. Bugün yoga yapıyor oluşumu bile Nil Gün'ün kitaplarına bağlayabilirim. İyi ki varsın Nil Gün.

Hiç yorum yok: