asliberry

Yoga Röportajları - Erol Benjamin Scott

Yoga'yı önce asanalarla mı, meditasyonla mı tanıdınız?

Asanalarla

Yoga'ya nasıl başladınız? (Örnek: Bir tavsiye, bir arkadaş, bir ilişki, bir tesadüf, bir sağlık problemi, ruhsal bir arayış, kilo kontrolü...)

Bir arkadaşın evinde kitaplara bakarken yoga ile ilgili bir kitabı görünce tanıştım

Yoga'ya evde kendi kendinize mi, bir eğitmenle mi başladınız?

İlk başta kendim kitaptan çalıştım

İlk denemenizden sonra sizi ikinci defa yoga yapmaya ve devam etmeye sürükleyen duygu ve düşünceler nelerdi?

Hareketlerin bedenimde bıraktığı his

Yoga sözcüğünü ilk duyduğunuzda anladığınızla, bugün yaşadığınız yogadan anladıklarınız arasındaki farklar nelerdir?

Fiziksel olarak düşündüğüm yoganın aslında ruhsal bir yolculuk olduğunu anladım

Yoga yapmaya başladıktan sonra yaşamınızda meydana gelen zihinsel/ruhsal/fiziksel değişiklikler nelerdir?

Dingin bir zihin, daha dengeli ve harmonik, ruhsal durum olarak sağlıklı, esnek ve enerji dolu hissediyorum

Yoga’nın sizi en çok şaşırtan tarafı nedir?

Pek çok inanışın, öğretinin bu çok eskiye dayanan yoga kültüründen bir şeyler almış olmaları ve insanların fiziksel enerjitik duygusal zihinsel ruhsal gelişimini aynı anda geliştirebilme ve bir yaşam duruşu/görüşü/yaklaşımı oluşturabiliyor olması

Kendi yoga yolculuğunuzla ilgili en büyük hayaliniz nedir?

Tüm bildiklerime deneyimlerime karşın alçakgönüllü olarak kalabilmek ve bu yönde başkalarına örnek olabilmek

Yoga eğitmeni olmaya karar verdiğinizde kaç yıldır yoga yapıyordunuz?

Düzenli olarak yapmıyordum ama uzun bir süre diyebilirim

Sizce Yoga evde mi, bir yoga merkezinde mi, bir spor merkezinde mi yapılmalı? Her üçünün de olabileceğini düşünüyorsanız, yararlılık sıralamasına göre açıklayınız.

Yoga evde bahcede kumsalda yalnız yapılmalı asıl amac bence bu olmalı

Yoga merkezinde ögrenmek icin, motive olmak icin, sinerji olusturmak icin, aynı alanı paylaşıp bu alanın getirilerinden yararlanmak ve katkıda bulunmak

Spor merkezinde yoga tabii ki mümkün daha çok emek gerekebilir meditatif bir moda girebilmek için ama bence kesinlikle mümkün, yoga Pazar yeri ortasında bile yapılabilmeli

İlk öğrencinizi/öğrencilerinizi ve ilk dersinizi hatırlıyor musunuz? O güne dönerek yaşadıklarınızı anlatır mısınız?

Öğretmekten daha çok paylaşmak gibi gelmişti… İçimde var olanı akıtmak gibi..
Evrenin sunmak istediği bu bilgiyi/teknigi/oğretiyi paylasmak
Buyuk sorumluluk ama ilk günden beri keyifle sürdürüyorum

Verdiğiniz derslerde en çok hangi yoga uygulamalarına yer veriyorsunuz? (Asanalar, pranayama çalışmaları, kriyalar, bandhalar, meditasyon çalışmaları)

Asanalar ve karma üzerinde daha çok çalışıyordum ancak şimdi diğer konularda da bilgilendigim icin hepsini gereksinmelere göre kullanmayı dusunuyorum, yukardakilere ek olarak konsantrasyon çalışmalarına da yer vereceğim. Meditasyon ve pranamaya üzerinde yoğunlaşacağım.

Battaniye, yastık, kemer, yoga blokları gibi malzemelerin kullanımını destekliyor musunuz?

Onlarsız yoga yapılabileceğini, onlara bağımlı kalmadan, onların destek olarak kullanılabileceğini düşünüyorum.


Size göre ülkemizde evde veya bir merkezde yogaya başladıktan sonra sürdürememenin sebepleri nelerdir?(Örnek: Öğrencinin kendisinden kaynaklanan öz disiplin sorunları, bilgi eksikliği, maddiyat, eğitimcinin yetersizliği, yoganın tanımıyla ilgili net olmayan ifadeler, yoga hakkındaki bilgi eksikliği...)

1) Kesinlikle öz disiplin sorunu
2) Yeterince örnek kişi görmemiş olmaları
3) Yoganın kişilerin yapısına göre pek çok çesitleri olduğunu bilmemeleri
4) Çesitli hocalarla çalışma şanslarının olmamaları
5) Yoganın hakkında yeterince bilgi aktarılmamış olması
6) Yoganın yararları ve nasıl işlediği hakkında inandırıcı, analitik, doyurucu bilginin her zaman sunulamıyor olması

Ülkemizde Yoganın daha geniş kitlelere ulaşması için neler yapılması gerektiğini düşünüyorsunuz?

Bilinçli yogilerin daha çok organizasyon, bilgilendirme, tanıtma konularına girmeleri, meydanı bilgisi az ama sesi çok çıkanlara bırakmamaları gerekiyor

Yoga eğitimlerinin ülkemizin koşulları için pahalı olduğunu düşünüyor musunuz?

Hayır

Sizce yoganın yurt dışında (ABD ve Avrupa) ülkemize göre çok daha yaygın olmasının sebepleri nelerdir? (Örnek: Eğitim, tanıtım, ulaşılabilirlik, çalışma koşulları, gelir seviyesi, din kültürü, bedensel kültür, spor kültürü, moda vs)

Kendini geliştirme bilincinin daha yüksek olması ve kaynak şartları (zaman, para, kişisel enerji)

Yurtiçi/Yurtdışı Yoga tatilleri hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Yogayı bir zaman diliminde öğrenmenin çok yararlı olduğunu düşünüyorum

Çocuk, ileri yaş, hamile ve terapi yogası hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Bence asıl yoga bu alanlarda yaygınlaşmalı

Son olarak eğitim verdiğiniz merkezin adını, semtini, telefonla iletişim bilgilerinizi ve varsa blog veya internet sitesi bilgilerinizi paylaşır mısınız?

Ben daha çok Anusara ve AGAMA yoga tarzları üzerinde yoğunlaşıyorum.
Daha önce Patika (Faralya Fethiye) ve Yogatime (Şişli Istanbul) yoga merkezlerinde çalıştım, döndüğümde bunlara ek olarak farklı yerlerde çalışacağım

Erol Benjamin Scott erolbenjamin@yahoo.com

Hiç yorum yok: