asliberry

Yoga Yapmak İstiyorum Nereye Gideyim Diyenlere Özeldir

Gittiğim yoga merkezi, aldığım yoga eğitimi ve yoga hocam hakkında eğitmenlik sertifika programını bitirene dek özellikle bir şey yazmadım. Hani sanki hocama yağ çekiyormuşum, onun nazarında farklı bir yer edinmeye çalışıyormuşum gibi bir his yaratmak istemedim. Benim de böyle tuhaf takıntılarım var. Öncelikle şunu söylemek istiyorum. Ben yoga eğitmenliği yapmak amacıyla başlamadım bu kursa. İlk başladığım gün hala daha neden orada olduğumun çok da farkında değildim. Sadece yogayı derinlemesine öğrenmek, asanaları sakatlanmadan, doğru bir şekilde yapabilmek ve sevdiklerime de yaptırabilmek, bir türlü ikna olamadığım ve tabii ki başaramadığım meditasyonu kavrayabilmek amacıyla başladım. Bugün kendime şunu rahatlıkla söyleyebiliyorum ki, en doğru yerdeymişim. Bu kurs bana sadece yogayı dört dörtlük öğretmekle kalmadı. Ayrıca beni eğitmenlik yapabileceğim konusunda kendime inandırdı. Eğitmenlik sertifika eğitimi düzenleyen bir çok yoga merkezimiz, değerli yoga eğitmenimiz var. Çoğunluğu da genellikle İstanbul'da. Eminim ki hepsi yogaya gönül vermiş, çok kıymetli, çok derin insanlardır. Ben doğal olarak ancak kendi gittiğim yoga merkezinin 8 aydır soluduğum havasını, çok sevdiğim, hayran olduğum yoga hocamı anlatabilirim.
Eğitmenlik Sertifika Programı için gittiğim merkezin adı İstanbul Yoga Merkezi, hocamız Ayça Gürelman. İstanbul Yoga Merkezi, dünyanın tek yoga Üniversitesi olan, Hindistan merkezli Vivekenanda Yoga Üniversitesi'nin uyguladığı Temel Düzey Yoga eğitimi'ni Türkiye'de düzenleme yetkisi olan tek merkezdir. Ayça Gürelman programı Türkçe'ye kazandırmış ve bugüne kadar ülkemizin dört bir yanına yayılmış yüzlerce yoga eğitmeni yetiştirmiştir. Ayrıca Purnam Yayınlarının kurucusu olup, bir çok felsefe kitabını da, büyük bir aşkla Türkçe'ye kazandırmaya devam etmektedir.


Tamamen kendi gözlemlerime dayanarak yazıyorum.

Hocamız ilk dersinde; "arkadaşlar baştan söylüyorum; uçmayacağız" diyerek beni benden almış, bir daha da bırakmamış kişidir. Ayça Hoca, çok zeki, çok çalışkan, çok dürüst, çok yetenekli, çok esprili, hitabeti çok güçlü, çok okuyan, çok yazan ve en önemlisi de dolu dolu yaşayan biridir. Hem yoga felsefesi, hem yoga uygulamaları konusunda çok derin bilgilere sahiptir. İnsanlarla sevgi ve şefkat dolu bir ilişki kurar. Çok iyi bir dinleyici, çok iyi bir konuşmacıdır.

Asanaları öğretirken bir poza girer, o pozda rahatlıkla sabit bir şekilde kalarak, yarım saat boyunca pozun inceliklerini anlatır. Bu rahatlığın ardından dersiniz ki, haaa bu asana çok basit herhalde. Ve hadi bakalım deneyin dediğinde o pozda bir kaç saniye bile duramaz, bunalıma girersiniz. Sonra adım adım, yanlışlarıyla, doğrularıyla defalarca denettirir, taaa ki o pozda kendinizi evinizde hissedinceye dek. Tekrar, tekrar, tekrar. Alıştırmanın mükemmelliği getirdiğine, tüm pozların yaptıkça yapılabilir olduğuna sizi ikna eder. Yüreklendirir. Üzülmenizi engeller, her zaman gerçeklere çeker, asanaların amacının artistlik olmadığını, aklı sakinleştirmeye hazırladığını kavramanızı sağlar.

Felsefeye aşıktır. Felsefe derslerini mitolojik hikayelerle bezeyerek, tek düze bir anlatımdan uzaklaştırır. Anlayamadığınız konuları bıkmadan usanmadan,  defalarca, örneklerle anlatır. Bir derdiniz olduğunda, yogik açıdan yorumlamaya, karma yönünden değerlendirmeye ve size de bu bakış açısını kazandırmaya çalışır.

Eğitmenlik Sertifika Programının dışında, normal ders akışlarında, verdiği dersler arasındaki bir saatlik boşlukları bile kitap çevirileri yaparak değerlendirmeye çalışır. Ayça Hoca, sanırım benim bugüne kadar gördüğüm en çalışkan, en disiplinli insandır.

Eğitmenlik Sertifika Programını bir kenara bırakalım. Yoga merkezindeki normal akışı da anlatmak istiyorum. Eğer Erenköy civarında oturuyorsanız ve yoga yapmak istiyorsanız, Ayça Hoca'dan alacağınız yoga dersinin size nasıl iyi geleceğini de anlatmak istiyorum. Bir kere eğer asana dersine giriyorsanız mükemmel oluşturulmuş bir ders akışı vardır. Dersin sonunda tüm bedeniniz en iyi şekilde çalışmış ama aynı zamanda gevşemiş, rahatlamış, zihniniz sakinleşmiş olarak gerçek yaşama geri dönersiniz. Dersten çıkarken artık derse giren o eski insan değilsinizdir. Her seferinde başka bir yanınızla tanışır, kendinizi keşfetmenin şaşkınlığını yaşarsınız. Ayça Hoca sadece asana dersi vermez, pranayama, pranik enerji, meditasyon dersleri de verir. Ayrıca cuma akşamları da felsefe sohbetleri yaparak, bütünsel yoga anlayışını benimsemenizi sağlar. İstanbul Yoga Merkezi genel olarak çalışan kesimin uğrak yeridir. Bizler gibi plazalarda, uzun saatler çalışanlara uygun olarak hazırlanmış bir ders programı vardır. Akşam saatlerinde rahatlıkla 19.00 dersine, daha olmadı 20.30 dersine yetişebilirsiniz. Akşam derslerine Türkiye'de çalışan yabancılar da gelir. Derslerini Türkçe verir ancak ayrıca iki dili daha anadili gibi konuşabildiği için, yabancı öğrencilerine ekstra çeviri yapar.

Yoga'yı Ayça Hoca ile öğrenmek isterseniz;

Web :  http://www.yogamerkezi.com/index.htm
Telefon: 216. 368 8482 
Adres: Bağdat Caddesi Kantarcı Rıza Sokak Köseoğlu Apartmanı No: 5 D: 3 Erenköy / İstanbul (Divan pastanesinin sokağından girince, soldan 3. bina)

Ayrıca Ayça Hocamızın neden meditasyon yapalım sorusuna cevaben yazdığı bu yazıyı da okumanızı öneriyorum. Tık

Yalnız çok dikkat edin, neşesini bir kez bulaştırdı mı, bir daha onun kahkahaları olmadan yaşayamazsınız.