asliberry

Bok Yiyen

Yaman en sevdiği tek mahalle arkadaşını eve çağırdığında genellikle ya odasında oyun oynarlar, ya bilgisayarda takılırlar. Bilgisayarda bizim etrafta olmadığımız sıralarda çıplak kızlara baktıkları da oluyor. Neyse arkadaşının bu gelişinde Yaman direkt kitaplarına yöneldi, sana bir kitap göstereceğim dedi. Kulaklarıma inanamadım. Kitap okuyacaklar. Sanırım her çocuğun sümüğe, sidiğe ve boka düşkün olduğu bir dönem oluyor. Direkt Kaka kitabını aldılar ve uzun uzun inceleyip, okudular. Yaman en çok hoşlandığı bölüm olan kaprofaji (kaka-yiyiciler) sayfasını açtı. Kaka, bok, dışkı, pislik gibi sözcükleri rahatça telaffuz edebildikleri için çok mutluydular. Kakanın önemsedikleri kadar önemli olduğunu anlatan bu kitap Yaman'ın başucu kitabı olmaya hak kazandı.

6 yorum:

downfall dedi ki...

:)))) acil ihtiyacımız var

downfall dedi ki...

Bir de sizin Yaman'a sık sık kitap aldığınızı söylediğiniz bir yayıevinin sitesi vardı. Şimdi bakındım da bulamadım. Daha çok çizgi roman tarzıydı kitaplar, hatırlatabilir misiniz?

zihni dedi ki...

Bu toplumun, bireylerin kaşısında diktiği tabulara isyanın bir duruş biçimi bana göre. "Çocuktan al haberi". Yasakçılığa karşı meydan okuyuş. Yoksa, sizi şaşırtmasın, Yaman (ya da herhangibir çocuk) "boktan işelerle" uğraşma meaklısı olduğundan değil. Çocuk saflığıyla, çürüklü değerleri sorgulamasına hayran kalınmalı bence.

asliberry dedi ki...

Downfall Beyaz Balina Yayınevini mi diyorsun? Çizgi romanlar da dahil her türden çocuk kitabı var. Ama tabii sadece kendi yayınları.
Ben genellikle D&R'ın internet sitesinden alıyorum. Beyaz Balinadan genellikle bastıkları kitapların tanıtımlarını okuyorum. Çocuk kitaplarıyla ilgili tanıtım ve eleştiri yazıları için son takıldığım siteler İyi Kitap ve Bi Dolap Kitap.
İyi Kitap 2 yılı aşkın süredir yayınlanıyor. Çok yararlanıyorum oradan. Bi Dolap Kitapta çok güzel.

downfall dedi ki...

teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Bu kitabı 2003 Ağustos doğumlu oğluma almalıyım.
Bu tür kelimeler dahil fonetik olarak bu kelimeleri çağrıştıran masum kelimeleri bile söylemeyi sevmeyen ve duyduğunda kirpiye dönüşen biri olarak, oğlumun doğumundan anaokuluna başlayıncaya kadar ki süreçte gaz, çiş, kaka sözcüklerini söyleyebilmeyi başarmıştım ki anaokuluna başlayan oğlum büyük tuvalet, küçük tuvalet diyerek beni uyarılarıyla ehlileştirdive tekrar hizaya soktu. :-)
2.sınıfın birinci döneminde ise "Ben 3.sınıf olmaya tırsıyorum, çünkü onlar bazı hoş olmayan kelimeler kullanıyorlar." diyerek nabız yokladı.
Gözlemim,(şu anda tekrar tekrar kullanmayayım) "adı lazım değil"leri üst üste tekrar etmekten ve kendi sesinden duymaktan ve duyduğu hazzı saklamaktan kaçınmıyor.
Küfürlerde dahil "duyacak, anlamını öğrenicek ve kullanmayacaksın" dememe "yerine kullanabileceğin başka bir sözcük olduğu sürece de argo kullanmamalısın diye eklememe rağmen elimde bu kitapla gittiğimde çelişkimi ferkedip benimle bir güzel eğlenecek biliyorum.
Ama birlikte de eğlenicez o kesin.
Çoook teşekkür ederim kitaptan haberdar ettiğiniz için.
Sevgiyle,
Nilay