asliberry

Kredi Kartı Mağdurları'nın Dikkatine

Sizden ricam çevrenizde ne kadar kredi kartı mağduru varsa bu yazımı onlarla paylaşmanız.

Öncelikli olarak borçlulara şunu söylemek istiyorum, eğer henüz kredi kartı borcunuz nedeniyle kanuni takibe düşmemişseniz, ancak ödemelerinizi tek seferde kapatamayacak kadar güç durumdaysanız, kartınızın asgari ödeme rakamını mutlaka ödemeye çalışın, asgari ödemenizin 1 kuruş bile altında ödeme yapsanız, banka sistemleri gerekli rakamının altında ödeme yaptığınız için, ödeme yapmadığınız veya eksik ödeme yaptığınız günden itibaren 60 gün sayarak, sizi kanuni takibe düşürebilir. Yani ilk kural ne yapıp edip, kartınızın en az ödeme rakamını mutlaka ödemeye çalışın. İkinci olarak geciken kredi kartı borcunuz için çok yüksek oranlı gecikme faizi ödüyorsunuz, hemen bir bankaya başvurup kredi kartı borçlarınızın ödenmesi koşuluyla tüketici kredisi talep edin. Böylece daha az ve sabit bir faiz ödemiş olacaksınız.

Gelelim kanuni takibe düşmüş borçlulara, nihayet yasa çıktı. Ancak bu yasadan yararlanabilmeniz için 01/05/2006 tarihine kadar borçlu olduğunuz bankaya başvurmak zorundasınız. Yasa kapsamı kısaca şöyle;

Bankalar 01/03/2006 tarihi itibariyle İhtarname çektikleri veya haklarında icra takibi başlattıkları ya da 31.01.2006 tarihine kadar temerrüte düşürdükleri kredi kartı borçlularının yazılı talepleri halinde, borçluların ödemelerini yeni yasadan yararlandırarak düzenlemek zorundalar.

Unutmayın bankanıza mutlaka yazılı olarak başvurmak zorundasınız, hatta kaybolma riskine karşılık, dilekçenin bir nüshasına teslim ettiğiniz banka yetkilisinden imza alarak saklayın.
Başvuru yaparken serbest metinli bir dilekçe de yazabilirsiniz, aşağıdaki örneği de kullanabilirsiniz. Ödeyeceğiniz faiz inanılmaz oranda düşüyor.

Son olarak, kart borcunuz çok olabilir, ödeme gücünüz olmayabilir, işsiz kalabilirsiniz, başınıza maddi anlamda her türlü felaket gelebilir, şunu sakın unutmayın, ne bir banka, ne de bir icra dairesi canınızı alamaz. Lütfen canınıza kıymayın. Her şeyi düzeltecek gücünüz var. Hayatta seçenekler asla tükenmez. Bir tek ölümün dönüşü yok. Sevdiklerinizi yalnız bırakmayın...




Dilekçe Örneği

................BANK A.Ş.
................Şube Müdürlüğü’ne Tarih:...../...../2006




...............................Numaralı kredi kartımın Bankanıza olan borç bakiyesini, 5464 sayılı yasanın geçici 4. maddesi çerçevesinde; %18 faiz oranıyla, onsekiz eşit taksitte ödemek istiyorum.

Ödeme planının her ayın ...........gününe denk gelecek şekilde düzenlenmesini rica ederim.


Saygılarımla,

Borçlu Adı Soyadı :

İmza :

Adres :



Telefon Numarası :

16 yorum:

michigan web hosting dedi ki...

HEEEEEELLLLLLLLOOOOOOOOO BLOGGERSSSSSS..

I would like to tell everyone I know about a new web site for michigan web hosting... If you are looking on ways to mkae money starting a business and need a site to host it on . Visit http://webhost-er.com/ Today

Adsız dedi ki...

allah razı olsun sizden ben bankalara başvurduğum halde cevap alamadım vedünyada artık hiç birşey umrumda deyil bir canım kaldı bu hayatta gelsinler onu alsınlar

Adsız dedi ki...

Ailemi,işimi herşeyimi kaybettim.25.000ytl kredi kartı borcum var 2 senedir ödeyemiyorum ne bir kalacak yerim nede ikamet edebileceğim bir adres var neyapacağımı bilmiyorum.işe girip çalışayım diyorum ev tutamıyorum hiçkimse borçlarımdan dolayı beni yanına kabül etmiyor.Ben neyapacağım sığınacak ve kalacak bir yerim bile yok.Devlet benim gibi mağdur ve kimsesiz kalanlara yardım etmeyecekmi.Bir sığınma evi açamazlarmı yoksa herkez intiharmı etsin.Lütfen çözüm bulun yada şu kredi kartını zorla satmasınlar kimse mağdur kalmasın...

Adsız dedi ki...

sagolsun bankalar beni hersiyleden etti odoyeyim dedim avukatlar zora soktu hemen anin da sipsak 5 karttan birini kapata bildim ne olacak bende bilmiyorum kaçtim fransadayim simdi ama bu kaçma nereye kadar

Adsız dedi ki...

Ben SSK emeklisiyim evimin geçimi iki çocuğumun tahsil durumu almışolduğum emekli maaşı yetmiyordu kredi kartlarını kullanmaya başladım (tabiiki bilinçsizce)aldığım maaşımı olduğugibi borçlara yatırıyordum şimdi ise borç batağıdayım nasıl neşekilde içinden çıkayım bilemiyorum lütfen kredikartı almayın sonunuz benim gibi olur.SAYGILARIMLA

zugotan dedi ki...

Ödeyemiyorsan Dert Degil.. Daha önce kredi kullanıp ödemiyenlere kızardım ama şimdi ben de bu duruma düştüm. Tabi ki bu oglumun sayesinde oldu.Buraya yazmamın nedeni ise bu işe bulaşanların yada henüz bulaşmamaş olanların dikkatini çekmek.Şimdi dikkat .. Oglunuz iş buldu diye sevinmeyin !!Benim delikanlı gecen yaz sigortalı bir iş buldu ve iş tecrubesi ediniyor diye Baba sevinirken delikanlı ise amacına ulaşacağı için sevinmektedir. Amacı ise lüks hayatı yakalamak. Çok parası olmak. Rahat yaşamak ve ailesinin stresinden kurtulmak ve istediğini almak gibi bir sürü şeyler.. Çünkü luks hayat daima reklamlar ile ponpalanmakta ve internetteki kumar siteleri ise onları bir dost gibi davet etmektedir. İşte delikanlı buna ulaşmak için önce kredi kartı almalıdır ve bunun için ise önce bir iş bulmalıdır sonra kredi kartı sonra kumar oynayarak Lüks hayatı yakalamak artık hayal bile degildir. Tabi ki ona bu hatayı yaptıran ise sadece gençliği degildir. Bankalar, 3 günlük sigortalı işin olsa bile hemen kredi verebiliyor çünkü kredi verilmesi lazım ve nasıl olsa bir şekilde bu tahsillenecek.Kredi verildi diye banka memuru komisyon alacak banka avukatı ise iş düştügünde ekmegine kavuşacak. Faşizmin kurt kapanı bu işte. Bu banka yöneticileri bunların farkında değilmi. Bunlar nasıl okumuş yazmış insanlar bunlar nasıl 400 ytl maaş alan birine 3,000. ytl kredi kartı verirler. Hemde 3 ayrı banka da bu delikanlıya kart vermiş..Hayret.. Hakimlar neden bu banka avukatlarını kovmazlar. Şimdi kart magdurlarına sesleniyorum ... **sakın intihar etmeyin.** Bununla hiçbir şeyi düzeltemezsiniz ancak bankalar para kazanmaya devam ederler ve sizi sevenleri üzgün sekilde bırakırsınız. Borcunuzu ödeyemiyecekseniz dert degil. Kanunlarda bazı imkanlar sizi koruyabilir ve 5 yıl sonra takipsizlik kararı cıkartarak borcunuzdan kurtulursunuz. Bunun için bir avukatı yada kredi magdurları diye yazıp google da arama yapınız ve bu konuda sizi kurtaracak bir suru yazı bulacaksınız. Mal beyanında bulunarak hapisten kurtulma yollarından tutunda borcunuzdan kurtulmaya kadar bir suru taktikler var. Gençler bu durumda iseniz bunu vakit geçirmeden tecrubeli biri ile konusup sakin sekilde ailelerinizi de ikna ederek kanuni yöntemlere başlayınız. işinizi bildinizmi icra ancak 10 sene sonra sıra bulabiliyor. Benden bu kadar.. Şimdi gençleri intihar ederken gözünü kırpmadan seyredenlere soyluyorum ki.. tüm lanetler onlara olsun.. Şimdi bu yazıyı okuyanlara rica ediyorum ki.. lutfen bu durumda olanları yargılamayınız ve yardım etmeye başlayınız. Şimdi ailelere söylüyorum ki.. sakın panik olmayınız. sakin bir şekilde konuyu iyi sonuçlandırmaya bakınız. Paranız var ise ödeyip kurtulun ama çocugunuza kızmadan hatalarını anlatın..Şimdi gençlere soyluyorum ki..her kolay sey size tuzak olabilir lutfen durust insan olmaya ve alnınızın teri ile kazanmayı ve paranıza göre yaşamayı tercih ediniz ama eğer pusula şaştı ise işte şimdi sizin başlangıç duragınız.. üzülmeyin herşeyi düzeltebilirsiniz. Hepinize söyluyorum ki bu imkanların farkında olamayan benim delikanlı bizleri üzmemek için kendini feda etmekte iken yakalandı.. şimdi işler bir şekilde yoluna girecek inşallah..Şuna inanız ki daha önce oğlum bu duruma düştüğünde bana söyledi ve borçlarını ödedik ve bir daha yapmayacağını söylemesine rahmen şimdi beni aşan bir duruma getirdi. Yani o bataktan hala kurtulamamış.? Nerden bilebilirdim ki.. Çok dikkat etmek lazım çok.. Gençler ev de sık sık yemek yemiyorlarsa, eve geç geliyorlarsa ya da şu bu, yani bir sürü şey var onlara dikkat edin ve bıkmadan usanmadan takip edin.. Gençler lütfen aileleriniz üzmeyiniz..İnşallah bir yardımım olmuştur. Hadi bunu çoğaltalım.. hoşca kalın magdurlar kolay gelsin....

Adsız dedi ki...

icra 10 sene sonra geliyor demişsiniz... peki ne yapmalı? ben bir türlü çözüm yolu bulamıyorum...

cavit kulaber dedi ki...

ben cavit kulaber
aldığım maaş 1100tl şirkette mutemet olarak çalıştım kankalarla tanıdığım ilişkilerim iyiydi ama bu samımiyet felakete gideceğini tahmin etmedim maaşima bakın 1100tl kredi kartı limitim 19500tl altı bankaya takıntım var her birine endüşük 10000tl valla ipin ucunu kaçırdım ama türkiyemin gözünü sevesim sokakta kart sattırıyorlar anında basıp veriyorlar kredi istedikmi risk oranın fazla maaşın düşük diyorlar şerefsizle kredi kartını verirken risk olmuyor kredi isteyince oluyor
anasını satayım nasılsa üzerime bir şey yok gel al bakayım alabilecekmisin zaten emekli olak hayal oldu sende gel benden bu parayı alında göreyim

dostlar_tukenmedi dedi ki...

Nasrettin hoca bir gün eşşekten düşer yanına toplananlar derki '' Hocam korkmayın birşeyiniz yok hocada içinizde daha önceden eşşekten düşen varmı diye sorar etrafındakilerde hayır yok hoca derki siz bana eşşekten düşen birini bulun benim halimden o anlar''der.
Saygı değer arkadaşlar insan düşmeye görsün ne etrafında nede çevresinde bir dostu bulması çok zor aksine düştükten sonra diğer insanlar bile aman bana bulaşmasın die kaçıyorlar hele borçlu olmak belası hi birşeye benzemiyor eskilerde insanlar sıkıntısı olan insanları bulur ve sıkıntılarını gidermek için yarışırlarmış ama bu zamanda borçlu insandan diğer insanlar kaçmak için yarışıyorlar hele bu borç banka veya esnaf kefalet lere olursa seni avukat ve icraların içine bıraktıkları gibi elinde ne varsa alıp bitiriyorlar bu insana borcunu ödemesi için yardımcı olan kimse yok ve bizde bu durma düşmüş bi kardeşinizim yakında inşaallah duyacaksınız tüm bu borçlardan el ele vererek kurtulacağız şimdi tabiki nasıl die soracaksınız bunu tekrar diyorum yakında duyacaksınız haberimi bekleyin bunu şaka zanetmeyin ufak bi ipucu bir elin nesi var iki elin sesi var saygı ve selamlar ALLAH TÜM BORÇLULARIN YARDIMCISI OLSUN...

Adsız dedi ki...

Hello !.
You may , probably very interested to know how one can reach 2000 per day of income .
There is no need to invest much at first. You may commense earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you thought of all the time
AimTrust represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with affiliates around the world.
Do you want to become really rich in short time?
That`s your chance That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I began to take up real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. It`s all about how to choose a correct companion utilizes your savings in a right way - that`s it!.
I take now up to 2G every day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to join , just click this link http://nofuparul.kogaryu.com/yjorap.html
and lucky you`re! Let`s take our chance together to get rid of nastiness of the life

Adsız dedi ki...

Hello!
You may probably be very curious to know how one can manage to receive high yields on investments.
There is no need to invest much at first.
You may begin earning with a money that usually goes
on daily food, that's 20-100 dollars.
I have been participating in one project for several years,
and I'm ready to let you know my secrets at my blog.

Please visit blog and send me private message to get the info.

P.S. I make 1000-2000 per day now.

http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

kredi kartı taksitlendirme dedi ki...

arkadaşlar bende icralık olmak üzeriydim, inyernetten ararken ne yapsam diye, taksitlendirme işlemi buldum, bin tl için icralk olmak üzereydim, www.kreditaksitlendir.com diye bi site buldum adam geldi yanıma taksitlendirme yaptım kurtuldum darısı başınıza

Adsız dedi ki...

http://www.kredi-karti-taksitlendirme.com/

Adsız dedi ki...

Awesome blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A theme like yours with a few simple tweeks would
really make my blog stand out. Please let me know where you got your design.
Bless you

Here is my website; legitimate online jobs

boyama oyunları dedi ki...

Merhaba arkadaşlar ilk olarak bankalar ile mümkün oldukça az çalışmaya bakmalıyız. Kredi kartı aidatlarını iş bankasından 3 yıldır geri alabiliyorum. Bu blogda da olan formu doldurup hesabımın bağlı olduğu şubeye faxlıyorum ödediğim kart kullanım ücretinin geri alıyorum..

Adsız dedi ki...

Very energetic post, I loved that a lot.
Will there be a part 2?

Feel free to visit my page ... top game slots